Tuesday 17 May 2011

pulau oh pulau perhentian!!!

assalamualaikum&salam sejahtera....

dah lama rasanya x update blog...jadi, kali ini aku nak story skit la tentang kejadian-kejadian pelik yang berlaku di pulau perhentian.....ermmmm....mcm seram kan bunyi nye.....ape perkara yang pelik tu.....

1. aku punye la excited nak g pulau....konon2 nak feeling mcm PGL la.....time datang ke melaka.....
macam ni la reaksi aku time sampai kat jeti kola besut.....ko bleh???
tetibe jer....punye la bermalam kat jeti,boleh plak demamm.....huhuhuh.....cian aku,xpe2 nanti aku x leh bermalam kat lua lagi,mesti cari hotel untuk berlindung dari kesejukan.....

2. time bermalam kat jeti.....dalam kol 12-6pg sebelum pelancong2 lain sampai.....aku sampai la dengan 3 org member aku ni....alaaaa....artis . diorang adalah:

sape er mirip2 mcm ni???cube ler teka

azarah sulaiman......
kuat berletiaq...
anyway....ini just introduction untuk diorg dulu.....my ex-housemate......
dalam pagi,kol brape entah....rasanye ade la orang taman laut atau orang yg incharge trip kami datang menanya?
orang itew:ehhh....awalnye dtg....kol brape sampai......(*sentap aku tgk pakcik ni pakai)
yeuwwwww.....dah la aku tgh baca jurnal time tu.....aku pun jawab
copepod:kami naik flight sampai awal....(*then aku tunjuk arah mr.beletiaq....nak suruh dia ckp ngan pakcik tu)
pakcik tu dah la pakai quater naked....then garu2 plak XXX depan kami.......
ayooooo......rasa nak termuntah.....terus demam pagi tu.....huhuhuhuhuh

then dalam kol 4 or 5pg...menjelma la member2 2nd group iaitu:








3. sebelum kejadian 2 terjadi, ade la kejadia yg sgt menyakitkan hati......
ade la abg ni....abg yg x hensem....dtg la tido dekat dengan tempat kami tido....kami dah la penat,nak tido...
then...dia plak pasang radio ke ape tah......tapi yg menyakitkan hati.....jangan la pasang kuat2.....
faham2 la orang nak tido......hisss....
ko ade radio mcm ni....siap pakai earphone lagi???
dah la pasang kuat2......mcm nak bagi satu jeti dengar....then lagu plak .....ADOIIIII......menganggu jiwaaku plak.......dengan bunyi mcm radio buruk......
last2,ako mustafa pasang ipad dia.....buka lagu kegemaran aku.....hisss

4. aku dah la demam....then time nak snorkling.....aku pakai la mask and snorkle....dah lama x pakai then rasa x selesa....dengan sakit time gigit snorkle tu.....rasa mcm nak tercabut plak braces ni......

mcm ni la aku......terpaksa la mempamerkan gigit terbaru....huhuhuhuh....
nasib baik x berkarat besi tu.................

then aku terjun la....tetibe jer kepala rasa pening and nak muntah....bleh???then snorkle yg aku pakai masuk plak air sebab aku gigit x kuat.....huhuhuuuu....mask&snorkle bukan nak membantu aku bernafas,nak melemaskan aku ade lagi......
mcm ni la cara aku lemas....bleh???
nasib baek la ade justine bieber kat situ....terpaksa la aku pegang jab life jacket dia.....then marinara bagi jacket dia kat aku....

aku pon berusaha la g kat bot balik....(*dalam hati....marinara/justin ni bukan nak drag aku ke bot ,....bleh biar jer....xpe la....korang pon mcm x larat jer)

5. time snorkling kat mana entah...aku pon try la nak mandi laut,kali ni tanpa pakai mask&snorkle....
aku terjun and timbul.....wahhh....dah bleh enjoy...tapi kan...tetibe je mother of india terkapai2 kelemasan....
eh,aku nampak dia pakai life jacket dengan mask dan snorkle.....huhuhuhuhuh
dengan rasa tanggungjawab seperti mermaid menjaga keamanan lautan....
mcm ni la aku posing lepas selamatkan org.....
aku g la tolong dia.....bawa sampai ke bot......

6. kali ni time tido plak,1st nite aku tido awal...sebab demam.....dalam kol 9 lebih la.....samathahu teman kan....(*mula2dia beriaya2 nak wat aktiviti beramah mesra...alih2 dia tido dulu....marah pengarah projek)
aku pon tido....bangun2 jer,samathahu baru lepas mandi,aku tgk jam baru kol 2lebih...2 pagi la....bukan2 ptg....then aku pon bangun nak mandi sebab badan panas& loya....macam orang baru "main" plak!
tiba jer kua filem ni....xpe,mcm kisah hidop aku la.....
then azharah tido kat sebelah aku......tapi yang amaze nye...eh,mana alunan lagu tido dia???

mcm ni la keadaan aku tido di bangi.....huhuhuh...cian kan???
then,lepas semua bangun...aku bagi tau la azharah....yg dia x menyanyi malam tadi.....tapi kan tetibe jer samathahu tanya,eh,samathahu tido menyanyi x?dengan slamber aku menjawab,yer...menyanyi paling kuat...huhuhuhu(*rasa bersalah plak kat samathahu....samathahu,maafkan copepodnye)

7. time kami otw ke redang,kami terjumpa sekumpulan dolfin ni.....sape entah bising nak mampos....yela la....baru 1st time tgk dolfin depan mata.....excited nak mampos diorang....
wehhh....ikan dolfin tu......
mcm tu la muke diorang,aku plak.....
ohhh...dolfin....aku ingat jumpa ikan paus la....(*dalam hati ckp:ade aku kisah pasal dolfin...heyyy,aku minat copepod aje ok)
8. last skali, time kami lunch kat jeti b4 balik ke pangkal jalan......
time ni ade la org order air nyok......
ahhhh....leganye minum air kelapa....rasanye diri ni seksi skali.....

time minum air kelapa tu....diorang ni minum skali basuh muka.......wahhhhh....ini mesti nak bersih muka dengan air kelapa muda....nak awet mude la tu.....

anyway.....rumusan dlm trip ni....
trip ni best.....full dengan bende2 pelik....hopefully korang semua enjoy.....event semakin gelap atau dah memang xleh nak gelap dah.....
bagi pihak2 yg terlibat dalam watak2 cerita ni,maaf lah kalo ade yang terasa.....peace,jangan marah and all the best to u

4 comments:

  1. Hahahahaha.... Maceh tlg samathahu aritu yerrrr

    ReplyDelete
  2. ahahaha gelak2.. ohhh bak kata c keri... the true skin.. sangat bebeza!! i loike!!!

    ReplyDelete
  3. Adakah saiye disamakan dengan ako...

    ReplyDelete
  4. zur: ako mu bukan di ipoh ker

    ReplyDelete