Friday 2 September 2011

beraya 2011

assalamualaikum dan salam sejahtera to all....

Selamat datang ke blog kopepod.....

anyway, kali ni kopepod nak cercite sikit la pengalaman beraya....
start 1st day raya until yesterday....
1st day

kopepod bangun la awal....sebab atas plak makhluk tuhan hantar msg pagi2....
oooo msg dari narnia rupenye....

"bangun2...subuh....."

tiba jer...anyway thanks 4 kejut subuh...heheheheh.....


then siap2 la nak gi solat raya.....
ko boleh gi masjid solat raya mcm ni???ko mampu???

after solat raya tu....
tetiba dapat msg...
ALAMAK PROF.....
mesti prof nak minta paper ni...matilah dihari raya pertama....
alamakkkk!!!

after baca msg...rupe2nye prof jemput datang rumah.....
nanti jela copepod pergi....nak tggu member balik bangi

x sampai 5 minit prof call...
prof call

ayoooo....macam mana ni???
so copepod jawab jela....
copepod: assalamualaikum prof....apa khabar?
prof: waalalikumussalam....baik...pukul brape kamu nak datang rumah saya ni? (*sejak bila copepod cakap nak gi rumah prof)
copepod:errrr.....
prof: kamu datang hari ni....pukul 1....dr.XXXX pon datang sama....ok jumpa kejab lagi.....
then prof disconnect talian.....

tanpa berfikir panjang, copepod cakap la kat famili yang copepod x join gi istana negara.....huhuhuhuh
baru je nak test market & nak glam kat istana negara

anyway,siap2 iron baju, google alamat prof, google map&rempit la ke TTDI....
ko mampu google mcm aku.....???
ni google time ada penyebok kat belakang.....ko ada???

dah la terlepas simpang.....tersesat dalam terowong....tapi alhamdulillah...sampai gak umah prof.....
macam ni la aku gi umah prof....

sampai2 sembang la ngan prof....isteri beliau....keluarga beliau.....dr.XXXX&isteri.....member dr.XXXX
selamat hari raya....(*ko boleh???)

red carpet sebelum masuk rumah prof....

apapun...dapat gak duit raya...

2nd day....
duduk umah jer....abah suruh jaga rumah...takut kena rompak plak rumah....
ada rompakan...serahkan semua harga diri....opsss!!!...semua barang berharga

tapi kan....percaya plak parent aku nak suruh aku jaga umah....
mana larat nak lawan perompak....
berani korg rompak rumah aku!!!mana mak ko...mana mak ko....mana mak ko....!!!

kalo nak suruh jemput perompak beraya umah copepod boleh la....
ayoooo.....
so xde la parent hari ni sampai esok malam.....

3rd day....
dalam kol 10 pg copepod dapat msg Raka....
copepod..insyaallah aku gi rumah ko jab lagi....


insya'Allah ak dtg umah ko bleh

aku pon jemput la datang.....
parent aku xde...so xtau la nak bagi dia jamah ape....
just bagi je ape yang ade.....hopefully Raka ok la

then call sana sini....nak pergi beraya....
tapi semua xde kat rumah....
huhuhuhuh......baru je plan nak gi melaka....
ingat nak g mahkota parade....
teringin sangat nak catwalk kat mahkota parade....mesti ramai tengok

alih2 aku gi klang dengan Raka.....
gi umah ibam....

dah la hampir sesat....tapi sampai gak...
agak lucu direction yang abam bagi.....
copepod...nanti ko nampak jalan kopi...ko belok kiri...rumah aku betol2 depan kebun tebu....

konon2 nak shortcut alih2 jalan biasa lagi senang.....
woi.....jalan umah ko xde nama lain ke??? kenape kopi???korang yang duduk meru ni taik (gila) kopi ke?

huhuuhuhu...xpe la abam...thanks 4 direction....

pom pang pom pang kat umah abam....
terbuka lah 1 gosip (*tanya la ibam sendiri, kalo aku cite banyak penambahan plak)
ko tau x....satu ekomar dah heboh!!!

then balik umah aku jab
tuan empunya kereta mengantok....so tido jab kat umah aku.....

and keluar gi batu caves.....
raya umah nyet sekeluarga.....huhuuuhuh.....
famili nyet.....ko ada member mcm ni???

makan2 & berbual2 lama jugak....
sampai Raka mengantok dan keluarlah kami gi Giant.....
giant batu caves.....

tempat kegemaran nyet.....
ko mampu makan semua ni???

kami makan la KFC kat situ....huhuhhuhuh
best friends.....AWJ dah mengantok....IluvSG masih segar.....

*setakat ni xde la orang cari nahas dengan aku lagi.....bajet2 nak pijak Tab aku ke.... kaki aku ke..... belum ade lagi.....

No comments:

Post a Comment